Ny VD i Svenska Pool & Spa
Vi hälsar Elin Nork varmt välkommen som ny VD i Svenska Pool & Spa från och med den 19 augusti 2024.
Den Halmstadbaserade kommunikationsbyrån Mecs byter namn till Flow och förtydligar samtidigt sitt erbjudande till marknaden.
— Vi har funnits i Halmstad i 24 år och har gjort det väldigt bra. Nu när vi väljer att expandera vår verksamhet passar vi på att se över vårt erbjudande och position och landat i att varumärket Flow beskriver vår identitet bättre, säger Charlie Ahlbin VD på Flow.
Flow har under 2022 etablerat kontor i Jönköping och kommer under Q1 2023 också sätta upp verksamhet i Helsingborg. Därtill prioriteras nu den danska marknaden med en kompetenshub inom strategi och copy.
— Vi har expansiva planer för vår verksamhet. Samtidigt som vi etablerar kontor i olika regioner arbetar vi med en hybridorganisation och special teams. Strategin är att dels finnas nära våra kunder, men också samarbeta med partners och experter för att säkerställa kvalitet i varje uppdrag, hur nischat det än må vara, säger byråchef Lisa-Marie Egnell.
Flow positionerar sig framför allt inom tre övergripande kompetensområden — strategi, film/foto och den digitala affären.
— Vi jobbar med kommunikation och kanaler är egentligen bara kanaler. Kommunikationen ska fungera oavsett om det är på en mässa eller på LinkedIn. Men det gäller att ha djup kunskap om vad olika kanaler ställer för krav och därför följer all kompetens och alla medarbetare från Mecs med in i det nya. Samtidigt som vi kompletterar med spetskunskaper, konstaterar Charlie.
Att namnet föll på just Flow hänger samman med såväl den hybridorganisation företaget arbetar efter, men även det sömlösa erbjudandet till kund. Charlie Ahlbin säger:
— Vi gillar att vara och verka i gränslandet mellan digitalt och traditionellt. Både i arbetet vi gör för våra kunder och hur vi funkar som byrå och arbetsplats. Vi anpassar oss efter situationen vi befinner oss i. Ibland är vi på kontoret, ibland hemma. Ibland hos kunden, ibland på location – alltid upplagt efter hur uppdraget ser ut.
Flow har genom positioneringen också märkt ett ökat intresse bland kreatörer och samarbetspartners. I takt med expansionen har kompetensnätverket breddats och medarbetarna har fått en större frihet i sitt kreativa skapande.
— När vi lanserar varumärket Flow har vi även tänkt employer branding, en otrolig viktig del inom varumärkesbyggande. Nu lever vi som vi lär och det känns riktigt roligt att gensvaret från medarbetare och branschkollegor varit så bra. Flow uppfattas som en arbetsplats med ett intressant koncept, vilket givetvis kommer komma våra kunder till del, avslutar Lisa-Marie.
För ytterligare information, kontakta:
Charlie Ahlbin, VD
charlie@flowagency.se
070-444 68 88
Lisa-Marie Egnell, byråchef
lisa-marie@flowagency.se
073-867 43 29